Mai mult ca sigur nu ai făcut nici o reclamă pe Facebook dacă citești acest articol. Acum poți să te întrebi: Chiar ai rezultate cu reclame pe Facebook? Răspunsul este DA.
Funcționează, chiar foarte bine. Insă trebuie să ai pe cineva care se pricepe la asta și urmează niște pași pe care îi vei citi în cele ce urmează.
În prezent sunt aproximativ 1.8 miliarde de oameni care folosesc Facebook în fiecare luna și 500 milioane de utilizatori lunar pe Intagram.
Există din ce în ce mai multe pagini pe Facebook, iar impactul organic scade rapid. Deci, doar reclamele te ajută să ajungi la mai multe persoane relevante pentru afacerea ta.
Pas cu pas – reclame pe Facebook
Înainte să poți crea o reclamă, trebuie întâi să stii cine este clientul și publicul tău țintă. Dacă ai deja un grup stabilit de clienți sau fani, atunci ești gata să începi.
Dacă nu, folosește statisticile de pe pagina ta de Facebook pentru a afla cine sunt aceștia.
De pe pagina ta de Facebook, mergi la Statistici și de pe partea stânga alege Persoane. Aici găsești informații cu privire la sexul, vârstă și domiciliul persoanelor care apreciază pagina ta.
Cu alte cuvinte, date demografice și de Localizare.
Folosind exemplul de mai jos, dacă ar fi să creez acum o reclamă pentru acest grup de consumatori, aș ținti femei (89% din fani) cu vârstele cuprinse între 25 și 44 de ani care locuiesc în România, mai exact în București, Timișoara, Constanța și Iasi.
În prima fază a reclamelor, aceste date demografice sunt suficiente.
Când vei fi pregătit, vei putea află mult mai multe despre clientul tău din Ads Manager, secțiunea Audiențe.
Acum că ști cine e avatarul tău, e timpul să facem niște reclame
Facebook pune la dispoziție instrumente variate, potrivite pentru fiecare agent de publicitate.
Cel mai puternic instrument este Ads Manager, însă pentru început și ca să te familiarizezi cu reclamele, putem începe cu promovarea unei postări (Boost Post).

După cum ai observat deja, de fiecare dată când postezi ceva pe pagină ta, sub postare există butonul Promovează postarea.
Poți să dai click pe el fără probleme. Nu trebuie să plătești nimic până când nu finalizezi toți pașii.

În fereastra care se deschide vei vedea ceea ce Facebook numește o fereastră de Creation Flow.
Există procese de Creation Flow diferite și mult mai complexe. Insă aceasta este cea mai simplă pentru introducerea în Facebook Ads (statistic, rezultatele sunt mai bune când folosești Ads Manager-ul pentru a creea reclame).
Apoi ai varianta să alegi dacă vrei ca reclama ta să aibă un buton( depinde de tine).
Alegi audiența pe criteriile pe care le-ai văzut deja. In plus Facebook face toată treaba intuitivă, deci nu ai nevoie de multe explicații.
Selectezi un buget, modalitatea de plata si esti gata de plecare.
Multă baftă!
Sedinta ta de consultanta gratuita👉AICI
Nu uita să iei acum ghidul tău gratuit👇
Sursa: DoAds, Facebook Blueprint