Dacă ai rulat măcar o reclamă platita pe facebook în ultimul an, suntem siguri că ai văzut că costurile reclamelor au crescut. Chiar dacă tu îți calculezi costul bazat pe click, achiziție, etc. Tu plăteșți pentru impresii, de câte ori ti se afișează o reclame pe facebook.
Facebook este încă ieftin, și o companie locală își perminte să bage 200 euro în Facebook și să aibă rezultate bune, comparabil cu TV, Radio, etc. Dar, aici intervine o problema, cu cât este mai ieftin să îți faci reclamă, cu atât mai multe afaceri își doresc si ele să apară pe Facebook. Astfel, se crează competivitatea pe afișare unde câștigă cine are un buget mai mare și un conținut mai de calitate.
Spațiul publicitar
Spațiul publicitar este locul unde pot fi afișate reclame. Newsfeed, coloana dreapta din facebook, messenger, instagram,etc, messenger, etc.
La noi în țară, sunt cam 10 milioane de utilizatori pe Facebook, cifra care nu se modifică foarte mult, cel putin in viitorul apropiat.
reclame pe facebook reclame pe facebook
Însă Facebook vrea că utilizatorul să fie rege, deci nu vrea că el să vădă prea multe reclame. Asta înseamnă că spațiul publicitar e limitat de câți oameni sunt pe Facebook în locația în care faci promovare și faptul că tot mai multe firme vor reclamă pe această rețea de socializare. Competivitatea crește costul publicității, iar acesta crește accelerat.
Facebook a anuțat de câteva dăți că acest spațiu publicitar e aproape de a fi epuizat și ca răspuns a creat mereu spații noi (exemplu recent: reclame plasate în Marketplace, Facebook și Instagram Stories, etc.), care pentru o perioadă, încetinesc creșterea costurilor.
Ai simțit la buzunar această creștere? Spor la reclame pe facebook!
Ședința ta de consultanță gratuită👉Aici
Nu uita să pui mâna pe ghidul începătorului în Facebook ads👇
Sursa: DoAds