Dacă ai o pagină de Facebook , ai observat probabil o scădere in impactul organic de pe pagină. Poate că ai observat o creștere a numarului de fani insă o scădere în interacțiunile cu postările și pagina.
Impactul Organic înseamnă numărul de persoane la care poți ajunge gratuit pe Facebook prin postările de pe pagina ta. Cu alte cuvinte, numărul de persoane care vizualizează ceea ce postezi, fără să plătești pentru un impact extins.
De ce este impactul organic în scădere pe pagina de Facebook?

Primul motiv e clar: cu fiecare zi conținutul distribuit crește. În prezent, există in jur de 60 de milioane de Pagini Facebook, iar în medie, fiecare pagină postează de 1,4 ori pe zi.
Potrivit lui Brian Boland (Vicepreşedintele diviziei de reclame pe produs a Facebook), „în prezent se creează mult mai mult conținut decăt există timp pentru a fi absorbit. În medie sunt 1.500 de postari ce pot aparea pe Pagina de Noutati (Newsfeed) a unei persoane de fiecare dată cand se loghează pe Facebook.
Al doilea motiv are legatură cu felul în care functionează algoritmul Facebook pentru Pagina de Noutati și felul in care acesta invață din comportamentul, interesele si interacțiunile tale. „Din cele peste 1.500 de postări pe care o persoană le poate vizualiza în orice moment pe Facebook, Pagina de Noutați afișează aproximativ 300 la fiecare încărcare. Pentru a selecta postările ce urmează a fi afișate, Pagina de Noutați clasifică fiecare postare posibilă (în funcție de importanță) luând în considerare mii de factori relativi fața de fiecare persoană”, a declarat Brian.
Al treilea motiv provine din anunțul făcut de Mark Zuckerberg în ianuarie 2018. Facebook și-a modificat algoritmul Newsfeed pentru a arăta oamenilor și mai mult conținut care provine de la prieteni sau din grupurile Facebook din care fac parte și mai puțin conținut care provine de la branduri și implicit pagini Facebook. Odată cu schimbarea aceasta, impactul a scăzut și mai mult. Prin urmare, este mult mai probabil să vizualizezi în cronologie memes si poze cu prieteni.

Toți editorii au observat o scădere a impactului organic în ultimii ani și odată cu expansiunea Facebook-ului, cel mai probabil impactul va continua să scadă.
În cadrul goanei după like-uri, uite câteva idei că să combați acest trend:
- Creează conținut cu care fanii tai să interacționeze, concentrându-te pe lucrurile care sunt relevante pentru afacerea și audiența ta
- Live-urile si filmuletele au un impact mai mare in Newsfeed
- Crează un grup Facebook, conectează-l cu pagina ta și crește membrii. Impactul organic a grupurilor este foarte mare
- Foloseste reclame pe Facebook. Încearcă să promovezi câteva postări țintite doar catre fanii paginii tale.
Sperăm că acest articol ți-a fost de folos!
Nu uita de ședința ta de consultanță gratuită👉AICI
Ghidul începătorului în Facebook Ads👇
Sursa Doads, Facebook Blueprint