fbpx

Obiective de marketing SMART

Salutare iubitori de afaceri online. În acest articol o să vorbim despre cum să îți setezi obiective clare de marketing pentru afacerea ta.

Tot auzi în stânga și în dreapta că ar trebui să îți setezi obiective. Dar de cele mai multe ori îți pui obiective mărețe și nu mai faci nimic sau prea mici și nu ești motivat.

Așadar, o să vorbim despre obiective de marketing SMART.

Ce sunt obiective de marketing SMART?

Un obiectiv SMART este specific, măsurabil, realizabil, relevant și limitat în timp. Adriano dorește să primească în medie 50 de comenzi online zilnic până la sfârșitul lunii iunie.
Să folosim următorul șablon pentru a determina dacă scopul său este SMART.

De la ce vine SMART?

Specific

Obiectivul dvs. ar trebui să fie clar și specific, altfel nu veți putea să vă concentrați eforturile sau să vă simțiți cu adevărat motivați să îl atingeți. Când vă redactați obiectivul, încercați să răspundeți la cele cinci întrebări „W”:

  • Ce vreau să realizez?
  • De ce este important acest obiectiv?
  • Cine este implicat?
  • Unde se află?
  • Ce resurse sau limite sunt implicate?

Măsurabil

Este important să aveți obiective măsurabile, astfel încât să puteți urmări progresul și să rămâneți motivați. Evaluarea progresului te ajută să rămâi concentrat, să îți îndeplinești termenele și să simți entuziasmul de a te apropia de atingerea obiectivului tău.

Un obiectiv măsurabil ar trebui să abordeze întrebări precum:

  • Cât costă?
  • Câți?
  • Cum voi ști când se va realiza?

Realizabil

De asemenea, obiectivul dvs. trebuie să fie realist și realizabil pentru a avea succes. Cu alte cuvinte, ar trebui să vă întindă abilitățile, dar totuși să rămână posibil. Când stabiliți un obiectiv realizabil, este posibil să puteți identifica oportunități sau resurse trecute cu vederea anterior care vă pot aduce mai aproape de acesta.

Un obiectiv realizabil va răspunde de obicei la întrebări precum:

  • Cum pot atinge acest obiectiv?
  • Cât de realist este obiectivul, pe baza altor constrângeri, cum ar fi factorii financiari?

Relevant

Acest pas se referă la asigurarea faptului că obiectivul dvs. contează pentru dvs. și că acesta se aliniază și la alte obiective relevante. Cu toții avem nevoie de sprijin și asistență pentru a ne atinge obiectivele, dar este important să păstrăm controlul asupra lor. Așadar, asigurați-vă că planurile dvs. îi conduc pe toată lumea înainte, dar că sunteți în continuare responsabil pentru atingerea propriului scop.

Un obiectiv relevant poate răspunde „da” la aceste întrebări:

  • Merită asta?
  • Este momentul potrivit?
  • Se potrivește asta cu celelalte eforturi / nevoi ale noastre?
  • Sunt eu persoana potrivită pentru a atinge acest obiectiv?
  • Este aplicabil în mediul socio-economic actual?

Un deadline

Fiecare obiectiv are nevoie de o dată țintă, astfel încât să aveți un termen limită pe care să vă concentrați și ceva spre care să lucrați. Această parte a criteriilor de obiectiv SMART ajută la prevenirea sarcinilor de zi cu zi cu prioritate față de obiectivele pe termen lung.

Un obiectiv legat de timp va răspunde de obicei la aceste întrebări:

  • Cand?
  • Ce pot face în șase luni de acum înainte?
  • Ce pot face în șase săptămâni de acum înainte?
  • Ce pot face azi?

Puteți utiliza același șablon pentru a vă ghida dezvoltarea propriului obiectiv din cariera sau mai stim noi ce.

Exemplu

Hai să facem și un exemplu concret. Să zicem că avem un magazin online și o prezența solidă pe rețelele de socializare. Este timpul să utilizăm obiective SMART.

Specific
Este specific: creșterea numărului de vizitatori ai site-ului web la 5.000 pe lună este un obiectiv clar.

Măsurabil
Este, de asemenea, măsurabilă – valoarea din acest obiectiv este vizitatorii site-ului web, iar valoarea țintă este de 5.000 pe lună.

Realizabil
Este, de asemenea, realizabil. Daca ai un număr mare de utilizatori pe Instagram – peste 5.000 – și atrage o cantitate mare de trafic pe site-ul său principal. Deci 5.000 de vizitatori ai site-ului web sunt realizabili.

Relevant
Acesta este, de asemenea, un obiectiv relevant pentru noi . Mai mulți vizitatori ai site-ului web înseamnă că mai multi oameni vor avea în minte brandul nostru atunci când sunt gata să cumpere.

Deadline
Acest obiectiv este, de asemenea, legat de timp. Cu termenul stabilit – sfârșitul lunii august.

Sperăm că te-a ajutat acest articol! Acum este momentul pentru niște obiective de marketing SMART.

Nu uita de ședința ta de consultanță GRATUITĂ👉AICI

Mai jos ai și ghidul începătorului în Facebook Ads👇 pentru mai multe informații.

Descarcă acum ghidul tău gratuit!
Marketing by

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *