Facebook ads sunt ușor de făcut, încât oricine poate crea reclame.
Și tocmai pentru că este ușor de făcut, sunt o mulțime de campanii create fără un pic de research. Iar apoi, cu mâinile în sân, se așteaptă ca facebook ads sa faca totul pentru ei.
Îmi pare rău să te anunț, dar nu așa funcționează reclamele pe Facebook. Ca să obții rezultatele pe care le vrei, ai nevoie de mai multă grijă și de mai multă muncă.
Hai să vedem ce poți să faci concret ca să nu mai pierzi bani.
Alege obiectivul potrivit pentru campania ta

Cred că este unul dintre cele mai des întâlnite motive pentru care o campanie nu aduce rezultate.
Poți sa alegi din 3 categorii de obiective: vizibilitate, considerare și conversie.
Vizibilitate (awareness) – alege un obiectiv de awareness dacă vrei să afle cât mai mulți oameni despre brandul tău.
Promovează conținut branduit și utilizează un astfel de obiectiv ca să îți crești vizibilitatea.
Considerare – dacă audiența te știe deja și ai vrea să ia în calcul ideea de a cumpăra de la tine, aplică unul dintre aceste obiective.
Conversie – când audiența e deja fierbinte – adică știe despre tine și ce oferi, are încredere sau chiar a mai cumpărat de la tine – poți deja să treci la obiective de conversie.
Testează mai multe campanii de facebook ads

Visul oricărui om este să facă din prima o reclamă care să performeze excelent. Sună tare bine, dar nu e așa ușor cum pare.
E de așteptat să încerci mai multe variante, să vezi ce merge și să optimizezi.
Dacă ai un produs de promovat, încearcă să faci mai multe reclame pentru el.
Testează mai multe variante de grafică și vezi la care reacționează publicul cel mai bine.
Încearcă și mai multe variante de texte pe reclamele tale, ca să vezi care îți oferă cele mai bune rezultate.
Important este să nu te grăbești în luarea unei decizii – dă-ți timp să testezi și investește mai mulți bani în reclamele care funcționează.
Evaluează și pe parcurs, nu doar la finalul campaniei

Mai știi ce am spus la început? Că sunt persoane care după ce au pornit o campanie stau și așteaptă rezultate? Nu fă asta dacă vrei să ai rezultate!
Dacă speri că ai făcut din prima reclama perfectă și mai verifici doar la final cum a mers treaba, ai șanse mari să pierzi bani cu reclamele.
E important să-ți verifici constant reclamele. Intră măcar câteva minute pe zi să vezi ce costuri ai și care sunt rezultatele.
Să nu-ți fie frică să oprești imediat reclamele scumpe care nu îți aduc rezultate. Chiar acolo se pierd banii, așa că oprește-le cu încredere.
De asemenea, poți să muți bugetul de pe reclamele care nu funcționează pe reclamele care funcționează.
Dar nu le lăsa nici pe acestea să te păcălească – și aici costurile o pot lua razna, deci trebuie să le verifici constant.
Optimizează targetarea
Dacă ai testat mai multe reclame și ai văzut că ai rezultate bune, acum poți să mai testezi ceva – audiențele.
Se poate să obții rezultate bune de pe unele audiențe, dar nu e exclus să mai existe audiențe care să îți scadă și mai mult costurile. Încearcă diferite audiențe și vezi de unde obții cele mai bune rezultate pe campanii.
Ședința ta de consultanță gratuită👉AICI
Sursa: KiwiMarketer, Facebook Blueprint
Ai mai jos ghidul incepatorului in Facebook ads, un e-book de 23 de pagini😉👇👇