Scrierea copiei de anunțuri Facebook este, în mod firesc, unul dintre principalele lucruri pe care le face un redactor (digital). Cantitatea de articole scrise pe acest subiect confirmă cât de importantă este. Împreună cu elementele vizuale și aspectele, o copie este un instrument principal pentru comunicarea cu publicul. Deci, de ce este esențial să scrieți o copie bună pentru un anunț pe Facebook? Pentru a răspunde la asta, gândiți-vă la toate lucrurile pe care le puteți face cu un anunț pe Facebook. Desigur, copierea nu este importantă doar în reclamele de pe Facebook. Este esențial pentru o scriere bună a conținutului, site-uri web funcționale, ușor de utilizat și optimizate pentru SEO, bannere, butoane CTA, pagini de destinație și multe altele. Hai sa vedem cum sa scrii o copie pentru reclame Facebook.
Elementele textului pentru un Facebook Ad
Există mai multe elemente ale oricărui text publicitar Facebook. Deși pot varia în funcție de destinația de plasare și optimizarea anunțurilor, următorul aspect acoperă majoritatea elementelor. Fiecare dintre acestea influențează performanța dvs. publicitară.

Cu reclamele de pe Facebook, unele dintre elemente sunt predeterminate, cum ar fi un buton CTA. În imaginea de mai sus, puteți vedea că s-a ales butonul „Book Now”. Lucrul vital de știut aici este că există mai multe acțiuni pe care le puteți alege. Și limba butonului respectiv se va schimba în funcție de limba pe care un utilizator a configurat-o pe Facebook. Un alt buton predeterminat este butonul „like page”. Apare în unele anunțuri dacă unei persoane nu i-a plăcut pagina din care provine anunțul. Alte elemente pe care le poți influența includ:
Titlul
Un titlu este, fără îndoială, cea mai importantă parte a oricărui anunț Facebook. Offline sau online. Un titlu este aici pentru a atrage atenția cititorului. Este, de asemenea, cea mai accentuată bucată de text din design. Există nenumărate exemple pentru a scrie un titlu atrăgător și mai multe lucruri pe care le puteți face pentru a atrage atenția oamenilor. Întotdeauna se dovedește cel mai bine să incluzi un subiect popular și, în general, unul de mare interes. Pe de altă parte, există subiecte care sunt interesante pentru o perioadă îndelungată. Unele dintre acestea sunt bani, timp, rețele sociale, tendințe de afaceri, sport.

Există, de asemenea, sute de exemple pentru scrierea unui titlu conceput pentru a atrage atenția. DAR! Fii sigur că titlul dvs. se potrivește cu conținutul. Un titlu clickbait te va duce până intr-un punct. Nu abuzați de aceste exemple dacă nu exista continut:
- 10 sfaturi pentru economisirea timpului pentru ___
- Tot ce trebuie să știți despre a economisii mai multi bani
- Cum să_____ în 10 secunde 10
- Fapte pe care trebuie să le cunoașteți____
- Top 9 Lucruri pe care trebuie să le cunoașteți
- Dovezi că ești / nu ești __
Observați cum unele dintre cuvintele din exemplele mele încep cu o literă mare. Scrieți întotdeauna cu majuscule primul cuvânt și substantivele proprii. Puteți scrie cu majusculă alte cuvinte în titlul dvs. crucial pentru mesajul pe care doriți să îl transmiteți cititorului.
Un alt element vital al oricărui titlu este punctuația. Dacă titlul dvs. este o declarație obișnuită, nu folosiți nici o punctuație. Dacă, pe de altă parte, propoziția dvs. este o întrebare sau o exclamație, utilizați punctuația corespunzătoare. Dar, din nou, rețineți că nu exagerați cu semnele de exclamare. Uneori, împreună cu dorința de a atrage atenția și de a face mai bine cu copia dvs., avem tendința de a exagera cu semnele de exclamare.
Textul principal
Elementul unui anunț Facebook aproape la fel de important ca titlul este textul principal. La fel ca în cazul titlului, îl puteți folosi pentru testarea A / B. În opinia mea, este cea mai grea parte a scrierii unui exemplar publicitar Facebook. Cu textul principal, aveți ocazia să tastați mai multe caractere și cuvinte decât în cadrul oricărui alt element, dar îl puteți exagera cu ușurință.

Este greu să înveți pe cineva cum să scrie o copie bună a anunțului Facebook, dar voi încerca să ajut puțin la această parte. Prima propoziție din textul primar ar trebui să fie scurtă și oarecum neterminată. O voi compara cu primele câteva secunde dintr-un videoclip. Primele câteva secunde sunt folosite pentru a crea un cârlig și pentru a crea o stare de spirit. Asta ar trebui să facă și prima teză a unei copii publicitare Facebook. După prima teză, a doua ar trebui să continue unde s-a oprit prima. În cartea sa, The Adweek Copywriting Handbook: The Ultimate Guide to Writing Powerful Advertising and Marketing Copy de la unul dintre cei mai buni redactori din America, Joseph Sugarman, a numit această tehnică o pantă alunecoasă. Deși a dezvoltat această tehnică pe alte forme de scriere a copiei, aceasta poate funcționa și pentru scrierea unei copii a anunțului Facebook.
Descriere, link-uri și ceva mai multă descriere
Două elemente opționale pentru copierea anunțului Facebook sunt descrierea și legenda legăturii. Folosim o descriere atunci când vrem să scriem un titlu secundar sau să explicăm titlul dvs. mai mult. Dar, rețineți că uneori, mai puțin este mai mult. De ce ar face cineva clic pe anunțul dvs. dacă ați dezvăluit totul în el? Gândiți-vă la anunț ca la un buton de contact pentru a vă atrage publicul pe pagina dvs. de destinație. Sau, oriunde ați direcționat linkul din anunț.
Legenda legăturii sau descrierea este utilizată pentru a indica adresa dvs. web. Este o modalitate excelentă de a arăta că afacerea dvs. este adevărata afacere dacă persoana care se uită la anunțul dvs. nu a auzit niciodată de dvs., de marca dvs. sau de afacerea dvs. Legenda legăturii este, de asemenea, bună pentru a furniza câteva informații tehnice suplimentare. De exemplu, dacă faceți publicitate unui webinar live, puteți utiliza descrierea suplimentară pentru a spune: „Aplicați și obțineți imagini dacă nu le puteți face live”. Va crește, fără îndoială, numărul aplicațiilor dvs. de webinar, deoarece unii oameni nu vă pot urmări seminarul web în momentul exact în care îl țineți.
Câteva sfaturi scurte pentru că ai citit atât
Felicitări, ați ales toate elementele de bază pentru Copywriting Facebook Ads. Acum, înainte de a prezenta câteva sfaturi scurte, aș dori să vă atrag atenția asupra a ceea ce tocmai am făcut. Este o tehnică pe care am luat-o dintr-o carte a lui Joseph Sugarman menționată anterior. Așa cum am făcut aici, el folosește în mod regulat acest stil „menține atenția, premiul și felicitarile” în scrierea sa. A scris întreaga sa carte în felul în care el:
- Menține atenția anunțând ceva util cititorului care urmează în capitolul următor
- Premiază cititorul cu câteva imagini, sfaturi și trucuri
- Îi felicită pentru că au ajuns până acum, încurajându-i să continue să citească și mai departe

În sfârșit, am ajuns la punctul în care vă împărtășesc câteva sfaturi scurte:
Pune textul pe dieta
Ține minte întotdeauna, atunci când scrii o copie, se aplică regula de aur – mai puțin este mai mult. Astăzi, trăim într-o societate modernă în care oamenii primesc o grămadă de informații pe zi, ținându-le pe cele scurte și mai ușor de citit. Asta înseamnă și – fără cuvinte mari și grele. Știu că tuturor le place să sune inteligent, dar nu toată lumea o va privi din acel unghi
Cheia pentru a scrie bine
Una dintre cele mai bune practici în scris este scrisul bine. Ceea ce vreau să spun prin asta este că ar trebui să ții cont întotdeauna că gramatica și scrierea ta afectează lizibilitatea. Corectați, utilizați instrumente de ortografie și gramatică și bucurați-vă cititorii cu cât de bine ați scris copia respectivă. Cu siguranță vor fi recunoscători.
Vorbeste cu audienta ta ca si cum ai vorbi cu un prieten drag
„Ar trebui să cumpărați cu adevărat acea mașină de tuns iarba, are cinci trepte de viteză și are o reducere de 10% până vineri”. Acesta este un exemplu al modului în care NU se scrie copie pentru anunțurile de pe Facebook. În schimb, încearcă să scrii ca și cum ai vorbi cu o persoană dragă. Nimeni nu vrea să simtă că vorbește cu un robot.
Nu încerca să fii prea pushy
Recent, lucram la un proiect în care clientul nostru dorea să-și „întărească” textul. Ceea ce am primit au fost o perpetuă trei propoziții care înseamnă același lucru. Conform celor mai recente tendințe de redactare, să spui cuiva să cumpere sau să facă ceva poate face doar exact opusul.
Mai sunt o mulțime de sfaturi pe care aș putea să le scriu acum, dar va trebui să le prindeți în unele dintre postările mele viitoare. Sper că acesta a ajutat și că ați învățat ceva nou și util. Dacă aveți nevoie de ajutor profesionist pentru a scrie copii pentru reclame pe Facebook, ne puteți contacta oricând. Speram ca acum stii cum sa scrii o copie pentru reclamele tale pe Facebook.
Nu uita de ședința ta Gratuită de Facebook Ads👉AICI.
Mai jos ai și ghidul începătorului în Facebook Ads👇 pentru mai multe informații.