fbpx

Chiar funcționează marketingul pe social media?

Există mulți sceptici când vine vorba de marketingul pe rețelele sociale pentru întreprinderi mici. Mulți se întreabă dacă chiar funcționează marketingul pe social media?

Mulți proprietari de afaceri mici, antreprenori și manageri de rețele sociale au petrecut luni, dacă nu ani, cultivând o audiență loială pe social media.

Chiar dacă îți pui inima și sufletul în strategia ta de marketing, este posibil să nu vezi singurul lucru pe care-l dorești cu adevărat – noi consumatori – ca urmare a eforturilor tale.

Deoarece, deși a avea mii de urmăritori, aprecieri și distribuiri ar putea fi extrem de plin de satisfacții, majoritatea proprietarilor de afaceri ar prefera să aibă un singur client nou minunat.

Dacă obții puține sau deloc rezultate din inițiativele companiei tale în rețelele sociale, s-ar putea să te întrebi: „Marketing-ul pe rețelele sociale funcționează cu adevărat?”

Deci, să vorbim despre momentul în care marketingul pe rețelele sociale poate fi eficient, precum și despre câteva indicații de reținut.

Rentabilitatea investitiei (ROI) depinde de obiectivele tale

Pentru început, este esențial să existe o strategie pentru a determina rentabilitatea investiției în rețelele sociale.

Dacă vei cheltui timp și bani pe o strategie de marketing, asigura-te că merită. Trebuie să înțelegi modul în care inițiativele tale de social media îți afectează conversiile și vânzările totale.

Deși este posibil să primești „like-uri” și distribuirile pe care ti le dorești, este posibil să nu înregistrezi o creștere a veniturilor.

Dacă acesta este cazul, concentrarea tuturor eforturilor de marketing pe rețelele sociale ar putea duce la o pierdere de timp și bani.

Când funcționează cu adevărat marketingul pe rețelele sociale?

Branding

Când vine vorba de branding, marketingul pe rețelele sociale poate fi incredibil de puternic.

Consumatorii pot afla mai multe despre o firmă uitându-se la paginile sale de socializare.

Este nevoie de o medie de 6-8 interactiuni cu un potențial client pentru a-l transforma într-un client potențial.

Un pas popular în călătoria unui consumator către cumpărare este utilizarea rețelelor sociale.

Le permite utilizatorilor să determine rapid dacă firma este încă operațională, cum se conectează cu urmăritorii, să verifice evaluările anterioare ale clienților și să puna întrebări.

Dacă ești o celebritate

Actorii, sportivii și alte celebrități se bazează pe baza lor de fani pentru a-și câștiga existența, motiv pentru care marketingul pe rețelele sociale este atât de eficient pentru ei.

Când vine vorba de celebrități, rețelele de socializare le permit fanilor să se simtă ca și cum ar face parte din existența lor high class.

Produsele sau serviciile pe care le promovează urmăritorilor lor au mai multe șanse să se transforme în vânzări, deoarece urmăritorii lor sunt o piață țintă specializată care ar dori să imite celebritatea pe care o urmăresc.

Companiile care sunt noi în rețelele sociale au o înțelegere greșită cu privire la eficacitatea acesteia atunci când caută conturi de celebrități, presupunând că vor obține imediat rezultatele unei vedete.

Postarea evenimentelor

Clienții noștri care găzduiesc evenimente au avut mult succes pe rețelele sociale. Când organizatorii de evenimente își publică activitățile pe Facebook, prezența și vânzările de bilete cresc de obicei. Acest lucru se datorează următoarei caracteristici Facebook Events:

  • Opțiunea de a invita direct prietenii de pe Facebook la un eveniment.
  • Capacitatea de a promova evenimentul cu reclame sponsorizate.
  • Includerea evenimentului într-un calendar local pentru comunitatea din jur.

Aceste capabilități simplifică promovarea evenimentelor și includ îndemnuri mai specifice.

Dacă ești o celebritate, succesul evenimentului tău de pe Facebook este de obicei dublat. Am lucrat cu interpreți care au vândut fără efort evenimentele făcându-le publicitate fanilor rețelelor sociale vizate de locație.

Anunturi platite

Publicitatea plătită pe rețelele sociale, cum ar fi reclamele Instagram, Facebook și LinkedIn, ar trebui să fie luată în considerare.

Utilizatorii de internet petrec acum în medie 4 ore pe zi pe telefon, potrivit unui sondaj GWI. Oamenii care petrec atât de mult timp pe rețelele de socializare au mai multe șanse să vadă reclame plătite.

„De ce ar trebui să investesc bani când pot posta gratuit?” te-ai putea întreba. „Facebook nu vrea să faci bani decât dacă ei fac bani mai întâi”. Acest lucru a fost valabil în general pentru toate conturile pentru care administrăm campanii plătite.

Poate ai observat că nu primești nici un răspuns atunci când trimiți o actualizare de stare pe pagina de Facebook?

Acest lucru se datorează unei defecțiuni în algoritmul Facebook. Anterior, Facebook afișa fiecare postare din fiecare cont pe care l-ai urmărit în ordinea în care a fost făcută. Acest lucru a fost fantastic pentru site-urile companiilor!

Oricine a urmărit pagina unei companii avea șanse mari să vadă fiecare actualizare.

Vremurile, însă, s-au schimbat. De atunci, Facebook a dezvoltat un algoritm care determină ce conținut să arate utilizatorilor în funcție de ceea ce crede că vor să vadă. Din păcate, conținutul din paginile de afaceri este rar folosit.

Cu excepția cazului de conținut excepțional de captivant, a paginilor populare sau a celor care plătesc.

Concursuri pe social media

Cu premiul potrivit, concursurile de social media s-au dovedit a fi una dintre cele mai eficiente metode de a obține urmaritori.

Giveaway Promotion susține că, concursurile pe rețelele sociale generează de 7 ori mai multe clicuri decât reclamele Google, Facebook și Instagram.

Ce ar trebui să faci în plus față de social media marketing?

Grupează strategia cu e-mail și SEO.

De asemenea, merită remarcat faptul că marketingul pe rețelele sociale poate completa alte strategii de marketing online.

Acestea sunt marketingul prin e-mail, SEO și anunțurile de căutare sponsorizate.

Gary Vaynerchuk este un cunoscut specialist în marketing digital care promovează marketingul pe rețelele sociale. Cu toate acestea, chiar și în cartea sa #AskGaryVee, el subliniază că SEO și PPC ar trebui să fie prioritățile tale principale.

Încurajează recenziile

Recenziile de afaceri locale sunt citite de 86% dintre oameni. Google include acum scoruri de recenzii pe internet pentru companii în rezultatele căutării.

Numai aceste două fapte demonstrează valoarea de a încuraja clienții încântați să trimită recenzii pe conturile dvs. de internet, cum ar fi Google Business, Facebook.

Încorporează Analytics

Cel mai rău lucru pe care îl poți face cu orice abordare de marketing este să nu urmărești progresul campaniei.

Acest lucru este valabil și pentru marketingul pe rețelele sociale.

Într-o lume ideală, ai utiliza un sistem optic care spune ce categorie de conținut si tipul de postare sunt optime pentru materialul tău.

În acest fel, vei putea vedea ce funcționează, vei elimina ceea ce nu funcționează și vei remedia problemele.

Analytics sunt integrate în fiecare rețea de socializare.

Alternativ, poți utiliza instrumente de social media precum Hootsuite, SproutSocial care adună statisticile întru-în singur loc.

Poți utiliza un sistem de urmărire a apelurilor pentru a vedea ce apeluri telefonice provin din eforturile tale pe social media, ceea ce te poate ajuta să limitezi succesul în rețelele sociale.

Rămâi constant

Conținutul constant este necesar pentru o creștere constantă pe platformele tale de socializare. Asigură-te că postezi frecvent pentru a menține conturile active.

Acest lucru nu numai că îi va menține interesați pe urmăritorii actuali, dar le va demonstra și potențialilor clienți și motoarelor de căutare că ești încă o autoritate relevantă în domeniu.

Deci, este marketingul pe rețelele sociale o opțiune viabilă? Da.

Este singura strategie de marketing pe care companiile ar trebui să se concentreze? Nu.

Afacerile pot ajunge în mod eficient la un public mai larg și pot câștiga conștientizarea mărcii – și, sperăm, unii consumatori noi – prin combinarea creșterii brandului lor pe rețelele sociale cu alte metode de marketing.

Sperăm că te am ajutat cu aceste informații! Acum sperăm că ai un răspuns la întrebarea: funcționează marketingul pe social media?

Nu uita de ședința ta GRATUITĂ pe Facebook Ads👉AICI.

Mai jos ai și ghidul începătorului în Facebook Ads👇

Descarcă acum ghidul tău gratuit!
Marketing by

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.