fbpx

Ce înseamnă Social Media Marketing

Social Media Marketing este un instrument puternic de comunicare pe care întreprinderile și organizațiile de toate dimensiunile îl pot utiliza pentru a interacționa cu clienții / utilizatorii actuali și potențiali.

Din acest motiv, specialiștii în marketing construiesc site-uri de afaceri Facebook, precum și Twitter, Instagram, Pinterest și alte profiluri cheie de social media.

Puțini dintre aceștia, cu toate acestea, au obiective și planuri clare pentru implementarea acestei metode de marketing, precum și o înțelegere aprofundată a modului în care diferite canale media digitale interacționează cu consumatorii pentru a spori gradul de conștientizare al brandului, vânzările,profiturile și fidelitatea.

Înțelegerea exactă a ceea ce social media marketing, cum funcționează, cati bani sunt necesari, este un concept fundamental pentru oricine dorește să efectueze un marketing eficient pe rețelele sociale. Deci, să clarificăm câteva lucruri, începând cu o descriere cuprinzătoare a marketingului social media.

Definitie Social Media Marketing

Capacitatea canalelor de social media și a aplicațiilor online (Aplicații) de a genera interacțiune (implicare) și diseminare (partajare socială) pentru a îmbunătăți vizibilitatea și conștientizarea unui brand este utilizată în social media marketing, cunoscută și sub numele de marketing pe rețea socială și marketing pe web social .

Acest lucru ar putea implica lucruri precum promovarea / vânzarea anumitor bunuri și servicii sau marca în sine (branding personal), crearea de noi relații comerciale (posibili consumatori) și creșterea traficului către site-ul web al mărcii.

Dar cum funcționează?

Companiile și organizațiile dezvoltă „rețele comunitare” de oameni care împărtășesc interesele și convingerile companiei reflectate pe social media. Aceste principii sunt prezentate sub formă de materiale relevante într-o varietate de formate (text, imagini, videoclipuri și așa mai departe) care pot provoca conversații despre și cu firma cu privire la anumite teme.

Dacă este utilizat în mod eficient, conținutul publicat pe rețelele sociale poate duce la promovarea și loializarea pe rețelelor sociale.

Utilizatorii, prin contribuțiile lor (aprecieri, comentarii, distribuiri), angajează alte persoane (prieteni, fani, adepți) în dezbateri, cu perspectiva ca unii dintre ei să devină adepți / fani ai companiei / organizației sau ai mărcii.

Social media Marketing

Ce beneficii aduce Social Media Marketing?

Să ne uităm la avantajele marketingului social media după ce am înțeles ce presupune:

  • Creșterea loialității clienților
  • Creșterea satisfacției clienților (loialitate față de marcă)
  • Creșterea satisfacției clienților
  • Creșteți numărul de persoane care ar putea fi interesate să facă afaceri cu dvs.
  • Creșteți traficul web către site-ul sau blogul companiei dvs., îmbunătățind clasamentul motorului de căutare al site-ului
  • Creșterea recunoașterii mărcii
  • Dezvoltarea de legături de angajare cu publicul țintă și conectarea cu aceștia
  • Dezvoltarea unei reputații ca expert în materie sau lider de gând în sector (autoritate de marcă)

De ce sa bagi bani in Social Media Marketing?

Costuri reduse: crearea profilurilor de social media, precum și crearea și administrarea propriilor rețele sociale, toate sunt gratuite.

ROI crescut (rentabilitatea investiției): Printre numeroasele forme de publicitate plătită, publicitatea pe rețelele sociale are cel mai mare ROI. Anunțurile sociale sunt un alt tip de publicitate care asigură un nivel ridicat de personalizare: sunt afișate numai utilizatorilor care sunt cu adevărat interesați de produsul sau serviciul agentului de publicitate.


Rată de conversie ridicată : mai mult de 51% dintre specialiștii în marketing pe social media consideră că dezvoltarea relațiilor cu clienții îmbunătățește performanța vânzărilor.

Îmbunătățirea perspectivelor clienților: spre deosebire de conținutul oferit prin canale private, cum ar fi e-mailuri, instrumente și aplicații de mesagerie instantanee, care sunt dificil de măsurat, diferite instrumente de marketing pe rețelele sociale permit o acuratețe ridicată a activităților de afaceri. Monitorizarea numeroaselor profiluri sociale ale companiei.

Puteți obține informații esențiale despre „sentimentul” față de marcă, precum și despre compoziția demografică, interesele, obiceiurile și cerințele clienților, prin evaluarea numeroaselor date colectate (Insights) prin instrumente precum Google Analytics.

ce inseamna social media marketin

De ce este important Social Media Marketing?

Care este semnificația marketingului pe social media? Rețelele sociale ale oamenilor au evoluat într-un loc virtual de întâlnire în care:

  • Își împărtășesc gândurile cu privire la o gamă largă de probleme.
  • Cauta informații despre locațiile în care doresc să meargă, cum ar fi restaurantele sau hotelurile, citind recenzii despre produsele și serviciile pe care vor să le cumpere.
  • Când aceste rețele sociale nu existau, oamenii făceau schimb de informații în baruri sau în alte locuri de adunare socială. În prezent, oamenii petrec mai mult timp pe Instagram, Facebook, YouTube și LinkedIn, iar aceste aplicații au devenit locul „de întâlnire”.

Ce presupune acest lucru?

Acest lucru indică faptul că companiile și profesioniștii trebuie să depună eforturi mai mari pentru a intercepta și a se alătura dialogurilor sociale online, deoarece este posibil să ii transformi în clienți în aceste setări.

Convorbirile de pe internet influențează progresiv ideile oamenilor, ceea ce este un adevăr de luat în considerare dacă doriți să vindeți un produs online, să comercializați online sau chiar să fiți un influencer.

A avea abilități de socializare este, de asemenea, benefic pentru persoanele care caută noi șanse de carieră pentru:

  • angajatorii te vor căuta
  • un loc de muncă
  • să ofere șanse în carieră și creștere salarială.

Cum sa faci si tu Social Media Marketing?

O corporație sau o organizație poate utiliza marketingul pe social media într-o varietate de moduri. Pe de altă parte, toate eforturile de marketing pe rețelele sociale care sunt menite să producă rezultate trebuie să includă adoptarea unui plan de marketing de rețea socială de succes. Dar cum se poate elabora o strategie câștigătoare? Aceasta, ca orice altă strategie de marketing digital, începe cu crearea unui plan care include următorii pași:

Pasul 1: Efectuați un audit.

În acest prim pas, activitatea de audit își propune să evalueze activele digitale ale companiei (blog, site web, aplicație etc.) în comparație cu concurența, pentru a determina ce funcționează și ce nu pe fiecare canal social.

Pe ce platforme de socializare se angajează în prezent compania? Ce site-uri de socializare sunt cele mai benefice? Ce tip de conținut publică competiția dvs.? Care este tonul de voce pe care l-au ales? Ce procent din traficul site-ului provine de la fiecare canal de socializare? Care este primul efect al publicității pe rețelele sociale?

Pasul 2: Identificarea obiectivelor

Următorul pas în stabilirea unui plan eficient de social media este de a contura obiectivele și rezultatele pe care sperați să le atingeți (contactul nostru, loialitatea față de marcă, vânzările ridicate, conștientizarea brandului?) După ce ați făcut analize digitale active, audiență și concurență.

Aceste obiective trebuie să fie în concordanță cu planul dvs. general de comunicare și marketing pentru ca rețelele sociale să fie eficiente.

Pentru a garanta că obiectivele sunt valide, utilizați tehnica S. M. A. R. T (specifică, măsurabilă, realizabilă, relevantă și legată de timp).

Pasul 3: Stabiliți cine este publicul dvs. țintă.

Pentru ca mesajul să fie transmis și eficient, trebuie să fie evident din start cine este publicul țintă.

Stabilirea unui plan de marketing pe social media necesită crearea de profiluri ale clienților.

Pasul 4:Crearea unui plan de conținut social media

Conținutul este esențial pentru construirea unei legături și atingerea obiectivelor dvs. de marketing. Ca urmare, este esențială o strategie deliberată axată pe generarea și furnizarea de informații relevante și de calitate (marketing de conținut) către un public bine definit.

Pasul 5: Acordați atenție persoanelor influente.

Potrivit cercetărilor Twitter, 49% dintre clienți depind de recomandările influencerilor atunci când iau decizii de cumpărare.

Prin urmare, este esențial să căutați oameni cu un număr semnificativ de adepți ai rețelelor sociale care pot oferi sfaturi cu privire la produsele sau serviciile pe care le vindeți.

Patru din șase postări de pe rețelele sociale trebuie să fie relevante pentru ținta lor demografică și să fie create de influenceri; trebuie să fie un material unic oferit de noi.

Pasul 6: Selectarea canalelor pentru marketingul social media

Trebuie concepută o strategie de marketing pe rețelele sociale, luând în considerare piața țintă a companiei (B2B sau B2C), precum și procesul de luare a deciziilor clientului .

Este crucial să înțelegeți diferențele dintre platforme și să alegeți cele mai bune pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele de marketing. Așadar, iată o prezentare rapidă a celor mai proeminente rețele sociale și a activităților de marketing care pot fi realizate cu acestea:

Facebook

Este una dintre cele mai mari rețele sociale din lume, cu aproape 2,1 miliarde de utilizatori. Ca alternativă la Google Ads, puteți utiliza această platformă pentru a vă identifica cu precizie datele demografice vizate și pentru a desfășura rapid campanii publice.

Pe Facebook, posibilitatea de a încorpora material în diferite formate este nelimitată.

Există mai multe instrumente disponibile pe Facebook . Să aruncăm o privire mai detaliată asupra calităților lor:

  • Facebook Ads: Publicitatea pe Facebook are ca rezultat o rată de conversie cu 30% mai mare decât alte platforme sociale, precum și un cost per conversie cu 50% mai mic.
  • Facebook Places este o funcție de geolocalizare Facebook care permite utilizatorilor să contribuie cu informații despre locația lor, precum și informații de interes separate în categorii (restaurante, magazine, divertisment și așa mai departe) și prieteni pe care ar putea să-i localizeze în apropiere.
  • Facebook Media este un instrument care ajută utilizatorii care au construit pagini de fan Facebook în gestionarea lor eficientă. Tot ce trebuie să faceți pentru a utiliza acest instrument este să contactați media.fb.com.
  • Facebook business manager este o aplicație gratuită și simplă pentru publicitate și marketing pe Facebook. Puteți urmări performanța oricărui lucru conectat la afacerea dvs. pe Facebook de pe panoul de control.
Instagram

Este un program de partajare a fotografiilor disponibil pentru iPhone, Android și Windows. Abordarea de marketing pe social media Instagram se învârte în jurul poveștilor Instagram.

Acestea sunt o metodă pentru a partaja imagini și videoclipuri cu adepții dvs., dar vor dispărea după 24 de ore.

Instagram este cel mai bun instrument de marketing social media pentru o firmă B2B datorită caracteristicilor sale „vizuale” (afaceri de călătorie, comerț electronic etc.).

Linkedin

Eeste unul dintre cele mai mari site-uri profesionale de rețele sociale pentru conectarea cu propria rețea de colaboratori (grupuri Linkedin) și viitorii angajatori.

Utilizatorii pot importa contacte pe această platformă, care combină și servicii precum SlideShare și Pulse.

LinkedIn este acum cea mai populară rețea socială profesională din Europa, precum și cel mai de succes rețea socială B2B și instrument de marketing generator de leads.

Snapchat

Este un software de mesagerie foto și video care permite utilizatorilor să trimită mesaje prietenilor lor. Poveștile Snapchat (montaje de imagini și video partajate timp de cel mult 24 de ore) sunt un instrument util pentru relaționarea cu o nouă utilizare.

Snapchat experimentează noi posibilități de comerț electronic prin intermediul magazinului Snap al platformei Discover.. Dacă articolele sunt destinate unui grup demografic mai tânăr, marketingul Snapchat este, fără îndoială, cea mai bună opțiune.

Pinterest

Este o platformă populară de partajare a fotografiilor care permite utilizatorilor să construiască colecții și alte caracteristici. Este folosit de 93% dintre utilizatorii săi pentru a planifica achiziții sau pentru a căuta informații despre produse.

Anunțurile Pinterest și pinii care pot fi cumpărați fac posibilă activitatea de marketing pe acest site.

Popularitatea Pinterest în rândul întreprinderilor mici continuă să crească. Abonamentele la Pinterest Propel au crescut cu 50% în acest an. Femeile reprezintă 81% din utilizatorii activi ai site-ului, iar cele mai populare teme includ designul interior, decorarea, gătitul și hainele.

Twitter

Este o altă platformă fantastică de socializare care permite utilizatorilor să trimită tweets.

Prezența hashtagului (un termen precedat de simbolul #) în text îi deosebește. Companiile folosesc frecvent marketingul Twitter pentru a rămâne în legătură cu clienții lor.

Datorită ușurinței sale de utilizare și a calității ridicate a serviciilor, Whatsapp este unul dintre cele mai utilizate programe de mesagerie instantanee din lume.

Software-ul permite utilizatorilor să se angajeze în discuții cu contactele lor și să publice actualizări de stare.

Youtube

Este un site de partajare a videoclipurilor în care utilizatorii pot trimite bloguri video. Este cea mai bună platformă pentru partajarea informațiilor pe termen mediu-lung în marketing.

Pasul 7: Testare și măsurare

Trebuie să evaluăm continuu abordarea de marketing pe social media pe care o folosim. Trebuie să nu pierdem ce funcționează și ce nu.

Trebuie să ne dăm seama ce valori sau indicatori de performanță vom folosi pentru a evalua dacă ne-am îndeplinit obiectivele. Următoarele sunt câteva valori care trebuie luate în considerare la evaluarea eficienței unei strategii de marketing pentru rețelele sociale:

  • Rată de clic
  • Rata de conversie
  • Când este menționată marca, numărul de adepți este distribuit.
  • Impresii
  • Interacțiuni și comentarii
  • Fără utilizarea rețelelor sociale, este imposibil să dezvolți un plan de marketing digital de succes.

Speram ca acum am facult multa lumina in ce inseamana Social Media Marketing.

Nu uita de sedinta ta gratuita de consultanta pe Facebook Ads👉AICI.

Mai jos ai si ghidul incepatorului in Facebook Ads.👇

Descarcă acum ghidul tău gratuit!
Marketing by

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *