fbpx

Cât costă publicitatea Facebook în 2021

Reclamele pe Facebook egalează condițiile de joc. O sa aflam cât costă publicitatea Facebook în 2021.

Orice antreprenor deznădăjduit poate folosi reclamele Facebook pentru a atrage clienți și a-și extinde afacerea. De fapt, în Paginile Facebook există peste 1,6 miliarde de oameni din întreaga lume conectați la întreprinderi mici.

Dar cât costă reclamele Facebook în 2021?

Ei bine, aceasta este o întrebare dificilă, dar populară despre reclamele Facebook – există atât de multe variabile în joc. În funcție de situația dvs., costul reclamelor dvs. de pe Facebook poate fi de până la 10 lei pe clic sau de până la 0.07 lei.

Deci, cum vă puteți face o idee despre cât costă publicitatea pe Facebook înainte de a vă apuca de asta?

În acest articol, vom analiza câteva repere din industrie, cum funcționează reclamele Facebook, variabilele cheie care afectează tarifele și strategiile de reducere a costurilor de publicitate pe Facebook.

Să ne apucăm de treabă.

Cât costă reclamele Facebook în 2021?

O privire asupra studiilor existente dezvăluie că un cost de reclamă Facebook pentru majoritatea industriilor este undeva între 0,50 USD și 2,00 USD pe clic.

Pentru a vă face o idee mai bună despre cât costă publicitatea pe Facebook, să aruncăm o privire mai atentă la două dintre studiile mai detaliate disponibile de la WordStream și AdEspresso.

Potrivit WordStream, costul mediu pe clic pentru reclamele Facebook din toate industriile este de 1,72 USD.

Cu toate acestea, aceasta este cu siguranță o medie distorsionată datorită unor anomalii.

De exemplu, industria financiară și a asigurărilor au cel mai mare cost mediu de publicitate pe Facebook, la 3,77 USD pe clic.

Din fericire, nu toate industriile au o medie atât de mare.

Îmbrăcămintea (0,45 USD pe clic), călătoriile și ospitalitatea (0,63 USD) și comerțul cu amănuntul (0,70 USD) au cele mai ieftine costuri de publicitate pe Facebook.

Cât costă publicitatea Facebook în 2021

Acum, conform AdEspresso, costul mediu pe clic pentru toate țările este de 0,97 USD.

Graficul de mai jos arată costul pe clic pentru fiecare țară în dolari S.U.A., Statele Unite înregistrând un cost mediu de publicitate pe Facebook de 1,10 USD pe clic.

Costurile per tara

Acum că avem câteva cifre, să aruncăm o privire mai atentă la modul în care vă puteți estima propriile costuri de publicitate pe Facebook.

Cum funcționează sistemul publicitar Facebook?

Să trecem printr-o privire de ansamblu rapidă a sistemului de reclame Facebook în raport cu costurile.

Să începem cu începutul:

Reclamele Facebook funcționează ca o licitație

Dacă Facebook ar bombarda utilizatorii cu reclame, este probabil că aceștia ar folosi mai rar site-ul de socializare – nu este bine.

Deci Facebook limitează numărul de reclame pe care le vede fiecare utilizator.

Cu alte cuvinte, există un spațiu publicitar limitat disponibil și sunt mulți oameni care doresc să-l folosească pentru a dezvolta o afacere.

De aceea, nu vă puteți înscrie și cumpăra o plasare de anunțuri pe Facebook.

În schimb, agenții de publicitate trebuie să liciteze unul împotriva celuilalt pentru a asigura o plasare publicitară. În cei mai simpli termeni, cine licita cel mai mult poate să-și arate anunțul.

costurile variabile

Ai concurență

Când folosiți publicitatea pe Facebook, nu concurați doar pentru spațiu publicitar față de concurenții dvs. de afaceri. De asemenea, concurezi împotriva tuturor celorlalți care doresc să atingă o piață țintă similară.

De exemplu, sa zicem că vindeți produse de îmbrăcăminte pentru femei tinerilor din Romania, cărora le pasă de sănătate.

În acest scenariu, nu veți concura doar cu alte mărci de îmbrăcăminte.

De asemenea, veți concura cu mărcile de machiaj fără substanțe chimice, sălile de sport locale care încearcă să vândă abonamente, antrenori nutriționali care promovează planuri de dietă și orice altă afacere cu aceiași clienți țintă.

costurile per industrie

Când creați anunțul, puteți vedea că dimensiunea publicului se schimbă de fiecare dată când adăugați noi criterii.

Două lucruri care definesc costul reclamelor tale Facebook

Deși există nenumărate variabile în joc, există două modalități sigure de a vă defini costul publicitar pe Facebook: oferta și bugetul.

Bugetul dvs. este suma totală de bani pe care sunteți dispus să o cheltuiți pentru un singur set de anunțuri sau campanie.

În plus, Facebook oferă două tipuri de buget:

  • Buget zilnic: aceasta este suma medie pe care sunteți dispus să o cheltuiți pentru o campanie în fiecare zi.
  • Buget pe viață: aceasta este suma pe care sunteți dispus să o cheltuiți pe parcursul întregii campanii.
costurile in fuctie de buget

Oferta dvs. este cât sunteți dispus să cheltuiți pentru a obține o destinație de plasare a anunțului.

Dacă nu alegeți o sumă licitată, Facebook va calcula automat una în funcție de bugetul ales și de durata campaniei.

Două lucruri importante de avut în vedere

Înainte de a încheia această secțiune, există două puncte cheie de care trebuie să țineți cont atunci când vă gândiți la costurile de publicitate pe Facebook.

În primul rând, veți plăti doar un ban mai mult decât oferta celui mai apropiat concurent.

Aceasta înseamnă că dacă setați suma licitată la 10 lei și cea mai mare sumă licitată de la un concurent este de 9,22 lei, veți plăti doar 9,23 lei pentru plasarea anunțului.

În al doilea rând, costurile de publicitate pe Facebook pot fluctua – foarte mult.

Într-o zi, costul pe clic ar putea fi de 1 leu, iar o săptămână mai târziu este posibil să fi crescut la 3 lei. Așa că nu „seta și uita”. Urmărește costurile publicitare pe Facebook.

6 factori cheie care influențează cât costă reclamele Facebook

După cum am menționat, există o serie de factori care vă afectează costurile de publicitate pe Facebook, iată o descriere a unora dintre cele mai importante variabile.

1. Publicul țintă

Oamenii cu anumite profiluri demografice și psihografice costă mai mult decât alții. Deci, dacă vizați un public foarte căutat, costurile publicitare pe Facebook vor fi mai mari.

Este cererea și oferta de bază.

Drept urmare, ați putea fi tentat să vă reduceți publicul țintă pentru a restrânge grupul concurenței.

Dar ai grijă.

Crearea unor segmente de public țintă mici poate duce la costuri mai mari, deoarece există mai puține destinații de plasare disponibile.

2. Obiectivul dvs. de marketing

Când creați o reclamă, Facebook vă va solicita să alegeți un obiectiv de marketing.

costurile in fuctie de obiective

Obiectivul de marketing ales vă poate afecta în mare măsură costurile de publicitate pe Facebook.

În general, vânzările vă vor costa mai mult decât simpla promovare a mărcii dvs. Cu alte cuvinte, conversiile vor costa de obicei mai mult decât clicurile, care de obicei vor costa mai mult decât vizionările video.

3. Concurența dvs

Poate că acesta este factorul cheie care vă influențează costurile publicitare pe Facebook.

De ce? Economia de bază: cerere și ofertă.

Dacă nu ar exista alte afaceri care să încerce să atingă publicul țintă, nu ar exista nicio cerere și astfel costurile de publicitate pe Facebook ar scădea.

Dar să revenim la realitate.

Costurile dvs. de publicitate pe Facebook vor depinde în mare măsură de câți concurenți aveți, de ce sunt dispuși să cheltuiască și de care sunt ratele lor de relevanță.

4. Când alegi să faci publicitate

Concurența crește în orele de vârf.

Drept urmare, vă puteți aștepta ca costurile de publicitate pe Facebook să crească în lunile premergătoare Crăciunului sau a altor sărbători.

În plus, ziua săptămânii și chiar și orele specifice pe care le faci publicitate vor afecta, de asemenea, costul reclamelor tale Facebook.

5. Locația de plasare a anunțului aleasă de dvs

Există multe plasări de anunțuri Facebook diferite.

mai multe tipuri de reclame

Iată o listă rapidă a plasărilor de anunțuri Facebook disponibile în 2021.

  • Facebook
  • Feeds
  • Articole instantanee
  • Video in-stream
  • Coloana din dreapta
  • Marketplace
  • Povești
  • Instagram
  • Feeds
  • Povești
  • Messenger
  • Inbox
  • Mesaje sponsorizate
  • Audience Network
  • Banner
  • Native
  • Video cu recompensă
  • Video in-stream

Diferite plasări de anunțuri pe Facebook costă mai mult decât altele.

AdEspresso a constatat, de asemenea, că plasările Instagram sunt cele mai scumpe, cu o medie de 1,15 USD pe clic.

După cum puteți vedea din graficul de mai jos, atât postările Instagram Stories, cât și Instagram Feed sunt mai scumpe decât plasările de anunțuri pe Facebook.

costurile in functie de reclama

6. Scorul dvs. de relevanță

Scorul de relevanță este o valoare Facebook care evaluează cât de relevant este anunțul tău pentru publicul țintă.

Când utilizatorii interacționează cu anunțul dvs., scorul de relevanță al acestuia crește. Cu toate acestea, dacă mulți utilizatori ignoră anunțul dvs. sau dau clic pe „acest anunț nu este relevant pentru mine”, scorul dvs. va scădea.

Acest lucru este extrem de important.

Dacă anunțul dvs. obține un scor de relevanță ridicat, va fi favorizat de algoritmul Facebook și poate costa chiar mai puțin pentru aceleași destinații de plasare.

8 strategii pentru a reduce costul reclamelor pe Facebook

Acum că înțelegeți factorii cheie în joc, să vedem cum vă puteți reduce costul de publicitate pe Facebook.

Deși există mulți factori în afara controlului dvs., aceste opt strategii vă vor ajuta cu siguranță să obțineți o rentabilitate mai mare a investiției (ROI).

În primul rând:

Split Test


Testarea divizată este procesul de difuzare a aceleiași campanii publicitare de două ori, cu o mică modificare a performanței de testare.

În exemplul de mai jos, puteți vedea Gymshark difuzând două reclame cu același copywriting, dar imagini diferite.

Aceasta înseamnă că ei testează imaginea pentru a vedea care dintre ele funcționează cel mai bine.

tiprui de reclame

Testarea divizată vă ajută să vă îmbunătățiți în mod continuu anunțurile, astfel încât acestea să aibă performanțe mai bune. Acest lucru va reduce costurile de publicitate pe Facebook prin îmbunătățirea rentabilității investiției.

Prea mulți agenți de publicitate creează o campanie publicitară grozavă pe Facebook și merg mai departe.

Nu face asta.

Unele companii au reușit să-și reducă costurile de publicitate pe Facebook cu 96 la sută doar schimbând copia! Cu alte cuvinte, nu există într-adevăr nicio modalitate de a spune ce funcționează cel mai bine până nu îl încerci.

În plus, Facebook Ads Manager facilitează rularea unui test divizat.

În secțiunea „Trafic”, trebuie doar să utilizați butonul „Creați un test divizat”. Apoi, Facebook vă va împărți bugetul în mod egal între cele două anunțuri și vă va permite să măsurați performanța acestora.

a/b test

În mod ideal, veți dori să testați fiecare parte a anunțului dvs. individual, dar începeți prin a vă testa imaginea și textul.

2. Concentrați-vă pe câte un obiectiv

Când vrei să creezi o reclamă Facebook, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să alegi un obiectiv.

catalog sales

Indiferent de ce alegeți, asigurați-vă că întreaga campanie publicitară este în concordanță cu obiectivul dvs.

Încercarea de a combina două obiective într-un singur anunț nu vă va aduce mai mult pentru banii dvs. De fapt, aproape sigur vă va crește costurile de publicitate pe Facebook.

De ce?

Fiecare obiectiv are o funcție diferită și necesită mesaje, public țintă, copie și imagini diferite.

Trebuie să vă păstrați reclamele focalizate.

Când vă concentrați pe un singur obiectiv la un moment dat, vă puteți asigura că imaginea, copia, publicul și îndemnul dvs. vor ajunge la fața locului și vor converti.

Dacă doriți să vă concentrați pe mai multe obiective, creați mai multe campanii și anunțuri.

În cele din urmă, acest lucru vă va reduce costurile de publicitate pe Facebook.

3. Mențineți un scor de relevanță ridicat

Scorul de relevanță arată cât de mult rezonează anunțul cu publicul țintă.

Un scor de relevanță ridicat înseamnă că anunțul dvs. primește feedback pozitiv și niveluri sănătoase de implicare, clicuri și conversii.

Reclamele cu scoruri ridicate vor reduce costul reclamelor dvs. Facebook.

Cheia aici este să creați pur și simplu anunțuri grozave care să rezoneze cu publicul țintă.

4. Urmăriți frecvența

Facebook punctează fiecare reclamă la „Frecvență”. Această valoare vă arată cât de des a văzut același utilizator anunțul dvs.

Dacă aceleași persoane văd anunțul de mai multe ori, se întâmplă unul din două lucruri:

  • Nu ajungi la oameni noi
  • Persoanele cu care te adresezi continuă să vă vadă anunțurile, dar nu efectuează conversii
  • Cu cât frecvența dvs. este mai mare, cu atât veți obține mai puține interacțiuni, clicuri și conversii. Ca urmare, costurile dvs. de publicitate pe Facebook vor crește.

Este adevărat că unii oameni vor trebui să vă vadă anunțurile de câteva ori înainte de a face clic și de a efectua conversia. Cu toate acestea, cumpărătorii interesați trebuie de obicei să-l vadă doar o dată sau de două ori.

Prin urmare, intenționați să mențineți frecvența anunțurilor la trei sau mai puțin.

Dacă scorul de frecvență devine prea mare, opriți, ajustați sau închideți campania.

5. Păstrați-vă anunțurile actuale

Trebuie să vă actualizați anunțurile și să creați noi anunțuri în mod regulat.

Pe lângă faptul că ajută la menținerea scorurilor de frecvență joasă, este doar o bună practică. Indiferent cât de grozavă este campania dvs. publicitară, este posibil să-și piardă impactul în cele din urmă.

Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că trebuie să începeți de la zero de fiecare dată.

Puteți păstra aceeași audiență, dar schimbați oferta, imaginea și copia. În plus, luați lecțiile pe care le-ați învățat din testarea divizată și aplicați-le noilor dvs. campanii de publicitate.

6. Selectați un public pentru fiecare campanie specifică

Fiecare campanie ar trebui să aibă un public țintă personalizat.

Cu alte cuvinte, nu ar trebui să includeți întregul public țintă în fiecare campanie pe care o desfășurați. Acest lucru va crește costurile de publicitate pe Facebook.

De ce?

Ei bine, utilizatorii se vor afla în diferite etape ale pâlniei de marketing digital și, prin urmare, vor avea nevoie de mesaje publicitare diferite.

Prin segmentarea publicului țintă în secțiuni și subsecțiuni, veți putea crea mesaje, oferte și îndemnuri foarte bine direcționate.

Rezultatul? Performanță mai bună a reclamelor și costuri reduse de publicitate pe Facebook.

De exemplu, spuneți că doriți să desfășurați o campanie pentru a intra în legătură cu clienți potențiali noi. Ar fi ineficient să afișați aceste reclame și persoanelor cărora le place deja pagina dvs. de afaceri de Facebook.

În schimb, puteți exclude acești utilizatori și, dintr-o dată, publicul țintă este mult mai probabil să rezoneze cu mesajele dvs.

costurile in functie de audienta

Facebook oferă nenumărate opțiuni de direcționare a publicului – pune-le în practică!

7. Utilizați campanii de retargetare și remarketing

Retargeting și remarketing sunt strategii care vă permit să faceți publicitate persoanelor care au fost deja expuse afacerii dvs. într-un fel.

  • Retargeting este procesul de afișare a reclamelor către potențiali clienți pe baza cookie-urilor browserului lor (folosind pixelul Facebook)
  • Remarketingul este procesul de difuzare a reclamelor către clienții potențiali pe baza interacțiunilor prin e-mail.

Cu alte cuvinte, dacă cineva ți-a vizitat site-ul web sau s-a înscris pe lista ta de mails, îi poți afișa reclame pe Facebook.

Acești oameni sunt deja familiarizați cu marca și produsele dvs., așa că există deja o bază pentru relații puternice cu clienții.

Ca rezultat, retargetarea are ca rezultat, de obicei, un număr mai mare de clicuri și conversii și costuri mai mici de publicitate pe Facebook.

Facebook oferă și o mulțime de opțiuni de remarketing.

Puteți difuza reclame persoanelor carora le place pagina dvs. de Facebook, vă urmăresc pe Instagram, se abonează la lista de mails și multe altele.

8. Limitați oferta dvs

Acesta este cel mai simplu mod de a vă menține costurile de publicitate Facebook scăzute.

Dacă știți că nu doriți să cheltuiți mai mult de 10 lei per anunț, puteți pur și simplu să limitați suma licitată pentru a vă asigura că acest lucru nu se întâmplă.

costurile in funcite de bid

Evident, acest lucru înseamnă că este posibil să pierdeți potențialele plasări de anunțuri.

Cu toate acestea, dacă aveți un plan de buget de marketing și trebuie să vă țineți sub control costurile de publicitate pe Facebook, limitarea ofertei este calea de urmat.

Rezumat: Cât costă reclamele Facebook în 2021?

Costurile de publicitate pe Facebook pot varia considerabil, dar este rezonabil să ne așteptăm la un cost de publicitate Facebook de aproximativ cativa bani până la 10 lei pe clic pentru majoritatea industriilor.

Acestea fiind spuse, singura modalitate de a ști care vor fi costurile de publicitate pe Facebook este să le testați singur. Așa că rulați niște campanii și mergeți de acolo.

Amintiți-vă, există șase factori cheie care influențează costul reclamelor dvs. Facebook:

  • Public țintă
  • Obiectiv de marketing
  • Competiție
  • Când faci reclamă
  • Plasarea anunțului
  • Scorul de relevanță

Pentru a reduce costurile de publicitate pe Facebook, puteți:

  • Split test
  • Concentrați-vă pe un singur obiectiv la un moment dat
  • Mențineți scoruri de relevanță ridicate
  • Mențineți scorurile de frecvență joasă
  • Păstrați reclamele actuale
  • Selectați un public pentru fiecare campanie specifică
  • Utilizați retargeting și remarketing
  • Limitați oferta dvs

Cât costă în medie reclamele tale de pe Facebook? Costurile dumneavoastră sunt similare cu mediile prezentate de studiile citate?

Sperăm că te au ajutat aceste informații! Acum treci la treabă!

Nu uita de ședința ta gratuită de consultanță pentru Facebook Ads👉AICI.

Mai jos ai și ghidul începătorului în Facebook ads.👇

Descarcă acum ghidul tău gratuit!
Marketing by

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *