Facebook continuă să fie campionul în toată regula al site-urilor de social media, fiind locul # 1 în care prietenii se conectează și distribuie continut online. Mai mult decât un simplu loc de a vedea poze, Facebook a devenit un loc în care companiile se pot promova. Hai sa vedem cele 6 moduri de a folosi Facebook pentru marketing.
Indiferent dacă sunteți o mare corporație sau o mică întreprindere locală, Facebook este un instrument de marketing puternic. Este un spațiu grozav pentru a menține clienții informați, pentru a dezvolta identitatea mărcii și pentru a vă extinde acoperirea.
1. Profitați la maximum de pagina dvs. de afaceri Facebook
Este prima strategie din cele 6 moduri de a folosi Facebook.
O pagină de Facebook este un instrument de marketing gratuit excelent pentru companii. Aceste pagini permit companiilor să se identifice – nu doar prin listarea ofertelor de produse și a serviciilor, ci și prin partajarea de linkuri, imagini și postări pe o pagină personalizabilă pentru a oferi o mai bună înțelegere a personalității și caracterului unei afaceri.

Pagina dvs. de afaceri Facebook este un loc grozav pentru a vă dezvolta identitatea mărcii.. Facebook este locul unde poți slăbi puțin cravata – nu-ți fie teamă să fii amuzant.
În cele din urmă, ar trebui să luați în considerare ceea ce publicul dvs. cheie ar dori să vadă. Distribuiți imagini, link-uri, videoclipuri, atâta timp cât este relevant pentru afacerea dvs. și pare ceva ce ar bucura publicul țintă.
Pe lângă videoclipurile amuzante cu câini care se plimbă în pantofi mici, un magazin specializat în încălțăminte ar putea posta și un articol despre cum să vă măsurați cu precizie mărimea piciorului, ce fel de inserții de pantofi sunt cele mai bune pentru diferite dureri ale picioarelor etc. Un amestec frumos de umor, resurse educaționale și postări despre actualizările magazinului dvs. sunt ideale.
2. Publicitate pe Facebook: anunțuri clasice
Facebook oferă propria formă de publicitate cu reclame Facebook, care apar în coloanele laterale ale site-ului Facebook. Aceste anunțuri clasice sunt denumite mai precis Anunțuri de pe piață. Acestea includ un titlu cu copie, o imagine și un link de acces către o pagină de Facebook, o aplicație Facebook sau un site web extern.

Implementarea publicității pe Facebook în strategia dvs. de marketing Facebook este o tehnică posibilă pentru creșterea like-urilor sau pentru a genera clicuri pe site.
Caracteristicile de publicitate Facebook includ:
- Direcționarea demografică a Facebook cu privire la vârstă, locație, educație și interese.
- Abilitatea de a seta bugete publicitare.
- Testarea anunțurilor, în care mai multe versiuni de anunțuri pot fi rulate simultan pentru a compara design-urile și configurarea anunțurilor.
- Instrumente de măsurare a performanței anunțurilor încorporate.
- Abilitatea de a face publicitate pentru zona dvs. – excelentă pentru afacerile locale.
Folosirea publicității pe Facebook pentru a vă crește „Like-urile” poate fi foarte benefică. Odată ce un utilizator îți da like la pagina, el devine în esență adept al paginii tale de afaceri, iar postările tale vor apărea în fluxul de știri Facebook.
Astfel, mai mulți utilizatori interacționează cu dvs. și cu marca dvs., formând relații care s-ar putea transforma în conversii în viitor.
3. Organizează Concursuri Facebook
Desfășurarea de concursuri pe Facebook este o altă tactică de marketing Facebook care poate crește fanii și gradul de awareness.
Când desfășurați un concurs pe Facebook, rețineți că, concursurile nu pot fi găzduite prin Facebook însuși (adică nu puteți cere aprecieri ca intrări, nu puteți cere oamenilor să scrie răspunsuri în comentarii etc.). Companiile trebuie să folosească o aplicație third party pentru a crea concursul, apoi direcționați utilizatorii către aplicație de pe pagina lor de Facebook.
Există o mulțime de instrumente plătite care vă ajută să faceți acest lucru, precum și unele gratuite. Shortstack oferă o serie de șabloane de concurs gratuite, atâta timp cât pagina dvs. are sub 2.000 de aprecieri. Pagemodo are și o opțiune gratuită. Multe aplicații de concurs Facebook de la firme oferă versiuni gratuite, dar opțiunile tale cu acestea sunt limitate.
4. Postări promovate pe Facebook
Postările promovate pe Facebook le permit proprietarilor de pagini Facebook să plătească o rată fixă pentru ca postările lor să ajungă la un anumit număr de utilizatori.

Unele companii au întrebat – „De ce ar trebui să plătesc pentru a mă asigura că postarea mea este văzută de utilizatorii care sunt urmăritorii mei? Dacă un utilizator a apreciat pagina mea, ar trebui să vadă întotdeauna postările mele în fluxul de știri, nu-i așa?”
Răspunsul la această întrebare este nu. Deoarece presupune că utilizatorii își petrec fiecare moment de veghe din viața lor pe fluxul de știri al Facebook. Pentru sănătatea și siguranța fanilor tăi de pe Facebook, sperăm că acest lucru nu este adevărat!
Dacă un fan de-al tău se întâmplă să se uite la fluxul de știri atunci când postezi povestea ta, probabil că o va vedea, dar chiar și atunci nu există nicio garanție dacă fluxul de știri este acoperit de alte postări. Aici intervin Postările promovate – vă crește șansele de a fi văzut în fluxul de știri al unui utilizator. Postările promovate de Facebook sunt afișate fanilor existenți, cu o opțiune adăugată pentru a ajunge la prietenii fanilor.
Postările promovate sunt ușor de configurat – doar faceți clic pe butonul de sub oricare dintre postările din pagina dvs.
În timp ce tariful fix simplifică procesul, Postările promovate nu au opțiunile de direcționare oferite de alte reclame Facebook.
5. Povești sponsorizate
Poveștile sponsorizate sunt un tip de reclamă Facebook care arată interacțiunile unui utilizator, cum ar fi un like Facebook, prietenilor utilizatorului.

Sponsored Stories încearcă să valorifice conceptul de marketing „din gură în gură”. Dacă un utilizator vede că trei dintre prietenii lui le place o anumită pagină, este mai înclinat să acorde atenție. Scopul poveștilor sponsorizate este ca un utilizator să facă aceleași acțiuni ca și prietenii lor. Agenții de publicitate pot alege să arate prietenilor „aprecieri” dacă doresc mai multe aprecieri pe pagină, să arate prietenilor care au „revendicat această ofertă” dacă o companie dorește ca mai mulți utilizatori să revendice oferte etc.
În timp ce acțiunea efectuată de un prieten care a apreciat o pagină sau a revendicat o ofertă este postată automat în fluxul de știri al unui utilizator, aceste postări sunt ușor trecute cu vederea. Poveștile sponsorizate au o poziție preferată, capabilă să apară în fluxurile de știri și în bara din dreapta.
Facebook susține că Sponsored Stories au CTR-uri cu 46% mai mari și CPC-uri cu 20% mai mici decât reclamele Facebook obișnuite, ceea ce le face o strategie foarte serioasă pentru marketing pe Facebook.
Poveștile sponsorizate de Facebook pot fi create cu ușurință prin fluxul de creare a anunțurilor Facebook. Poveștile sponsorizate Open Graph cu un apel la acțiune personalizat impun agenților de publicitate să folosească un furnizor third party.
6. Facebook Open Graph
Facebook Open Graph permite companiilor să eticheteze acțiunea unui utilizator cu aplicația lor. Miliarde de interacțiuni sunt postate cu Facebook Open Graph în fiecare zi.
Companiile pot crea aplicații third party care se conectează la un utilizator și pot posta o notificare pe Facebook atunci când un utilizator efectuează o anumită acțiune cu aplicația. Open Graph de la Facebook permite opțiuni creative interactive în afara standardului „like” și „comentare”. Postările pot sugera utilizatorilor să „asculte”, „guste”, „citească”,etc.
Practic ori de câte ori un site sau o aplicație solicită utilizatorilor să se conecteze la Facebook, are ceva de-a face cu conectarea utilizatorului la Facebook Open Graph.
Spotify este un exemplu excelent al modului în care Facebook Open Graph devine un instrument puternic de marketing Facebook.

Totul începe cu un prompt de conectare la Facebook.
Aceasta este urmată imediat de o solicitare de permisiune, pe care mulți utilizatori dau clic fără să se gândească.
Odată ce a fost obținută permisiunea, Spotify poate transmite în flux ce melodii le ascultă un utilizator în fluxul de știri al unui prieten.
Acțiunile cu open graph ca acestea sunt suficient de unice pentru a ieși din nebunia aglomerată a fluxului de știri al unui utilizator.
Multe jocuri Facebook folosesc frecvent acțiunile Facebook open graph, postând o notificare când un utilizator a finalizat un nivel sau a câștigat o realizare.
Acțiunile cu open graph sunt clasificate ca un nou tip de poveste de consum, profitând de fenomenul word of mouth. Postările open graph sunt mai semnificative pentru utilizatori, deoarece sunt generate de un prieten familiar, nu doar de o marcă, ceea ce le face cele mai recente și mai bune instrumente de marketing Facebook.
Sperăm că ți a plăcut acest articol! De care din cele 6 moduri de a folosi Facebook pentru marketing te folosești?
Nu uita de ședința ta GRATUITĂ pentru Facebook Ads👉AICI.
Mai jos ai și ghidul începătorului în Facebook Ads👇