Suntem intr o perioada in care Facebook nu mai aduce rezultate cum trebuie. Insa, nu trebuie sa ne plangem, trebuie sa facem ce putem.
Am decis sa scriem un articol cu 17 de sfaturi de publicitate pe Facebook care pot fi aplicate chiar acum. Hai sa trecem la treaba!
Tipuri de reclame Facebook
1. Creați o experiență captivantă cu reclamele Facebook Canvas
Dacă ați văzut demonstrații ale reclamelor Facebook Canvas în acțiune, este posibil să fi fost interesat de funcționalitate, dar să fi fost oprit de procesul de creare aparent consumator de timp. Anunțurile canvas sunt un amestec de videoclipuri, imagini statice, text, îndemnuri și alte materiale interactive. Timpul merită produsul final?
Statisticile spun da.
Când sunt făcute bine, anunțurile Canvas pot fi serios captivante: 53% dintre utilizatorii care deschid un anunț Canvas văd cel puțin jumătate din acesta, iar timpul mediu de vizualizare per anunț este de 31 de secunde. Motivul? Capacitatea de a combina mai multe tipuri de reclame diferite (reclame carusel, reclame video, reclame cu o singură imagine etc.) permite o capacitate de povestire de neegalat – puteți cu adevărat cufunda utilizatorul în experiența dvs. de brand.
Procesul de creare în sine este, de asemenea, extrem de simplu și este doar o chestiune de drag and drop în locurile potrivite. Șabloanele includ următoarele:
- Obțineți clienți noi (cel mai bun pentru achiziționarea de clienți),
- Vindeți produse (cel mai bun pentru comerțul electronic) și
- Prezentați-vă afacerea (cel mai bun pentru creșterea gradului de conștientizare a mărcii).
Cealaltă propunere de mare valoare a formatului de anunțuri Canvas este viteza: produsele și formularele dvs. de clienți potențiali se deschid direct în Canvas și o fac aproape instantaneu. Nu este nevoie să redirecționați către acele pagini de destinație plictisitoare, care se încarcă lent. Clienții ocolesc fără probleme o etapă critică a procesului de cumpărare.
2. Prezintă-ți produsele cu reclame carusel
Reclamele carusel sunt personalizate pentru afișarea mai multor produse de comerț electronic (sau mai multe părți ale aceluiași produs) într-un singur anunț care poate fi glisat.
Reclamele carusel le oferă agenților de publicitate posibilitatea de a afișa până la 10 imagini sau videoclipuri — cu 10 indemnuri diferite — într-un singur anunț și linkuri către diferite pagini de destinație din fiecare panou al caruselului. Sunt eficiente atât pe desktop, cât și pe dispozitive mobile și sunt disponibile pentru majoritatea obiectivelor publicitare Facebook, așa că, dacă nu aveti filmulete pentru produse, nu e panică.
3. Extindeți-vă acoperirea cu anunțurile post engagement din pagină
Te bucuri deja de un număr destul de mare de aprecieri pe pagina de Facebook a companiei tale, dar te străduiești să ajungi la majoritatea urmăritorilor tăi? Este o problemă comună pentru multe companii.
Algoritmul Facebook nu permite postărilor tale organice o expunere prea mare – așa că dacă ai 100 de aprecieri pe pagină și postezi ceva organic în contul tău, este posibil ca doar 20 sau cam așa ceva dintre urmaritorii tăi să vadă acea postare. Anunțurile de post engagement oferă o soluție solidă.
Pentru a configura anunțuri de post engagement, optați doar pentru obiectivul de marketing „Implicare”. „Implicare” în acest caz include comentarii, distribuiri, aprecieri, răspunsuri la evenimente și revendicări de oferte. Prin difuzarea anunțurilor de egagement, obțineți o audiență cu persoanele cărora le place, comentează și interacționează în alt mod cu el. De asemenea, puteți alege din gama de opțiuni de direcționare a Facebook pentru a vă prezenta conținutul în fața unui nou segment de populație care ar putea fi la fel de înclinata să aprecieze, sau să distribuie.
4. Reclame video: Toată lumea o face, și așa ar trebui să faci și tu

Ce este atât de grozav la reclamele video de pe Facebook? Ei bine, cumpărătorii care vizionează videoclipuri au șanse de 1,81 ori mai mari să cumpere decât cumpărătorii non-video. Pe de altă parte, procesul de configurare este la fel de simplu ca configurarea unui anunț imagine.
Crearea video în sine este cea care i-ar putea descuraja pe agenții de publicitate să intre în jocul reclamelor video – cu toate acestea, chiar și acești agenți de publicitate s-ar putea găsi în curând dezavantajați. Vizualizările conținutului video pe Facebook au crescut cu 258% din iunie 2017, iar peste 500 de milioane de oameni urmăresc videoclipuri pe Facebook în fiecare zi.
Reclamele video Facebook pot avea o durată de până la 240 de minute, așa că nu există o limită pentru cantitatea de material pe care o poți încadra într-un singur video publicitar. Acestea fiind spuse, ar fi mai bine să-l păstrați scurt și să adăugați subtitrări — conform Facebook, reclamele video cu subtitrări măresc timpul de vizionare a videoclipurilor cu o medie de 12%.
5. Păstrați totul simplu cu reclamele GIF Facebook
Bunul simț spune că, cu cât un videoclip este mai scurt, cu atât este mai ușor să-i convingi pe clienții potențiali să rămână pentru tot. După cum se dovedește, statisticile spun același lucru:

De ce să faci un videoclip de 5 minute pentru a spune povestea mărcii tale, când poți evoca reacția pe care o cauți în mai puțin de 10 secunde? GIF-urile există în spațiul dintre imagini și videoclipuri – în esență sunt videoclipuri foarte scurte, care sunt redate în buclă, dar care nu necesită aceeasi cantitatea de timp și resurse pentru a fi realizate.
GIF-urile arată grozav pe mobil și sunt simplu de făcut. Folosind GIF Maker de la GIPHY – sau un instrument mai avansat precum Snagit – puteți încărca și decupa cu ușurință videoclipuri în GIF-uri exportabile.
6. Atrageți clienți potențiali cu reclamele Facebook
La fel ca reclamele Canvas, reclamele Facebook pentru clienți potențiali sunt o soluție numai pentru dispozitive mobile și au fost create astfel încât agenții de publicitate să poată renunța să trimită clienții pe pagini de destinație mobile greoaie. Formularele de clienți potențiali sunt excelente pentru acumularea de nume, numere de telefon, adrese, date demografice – aproape orice informații care pot fi folosite pentru a vă comercializa sau remarketa produsele.
Și pentru că formularul dvs. se deschide chiar în aplicația Facebook, clienții nu trebuie să se îndrepte către site-ul dvs. web pentru a furniza aceste informații.
Aceste anunțuri sunt ieftine, eficiente și, cel mai bine, informațiile de contact pe care le colectați pot fi folosite pentru a crea segmente de public de remarketing.
Contul dvs. Facebook Ads
7. Structurați-vă contul în mod corect

Sunteți încrezător în abilitatile dvs. de AdWords și crezi că asta se va traduce prin succes în reclamele Facebook? Nu asa de repede.
Structurile conturilor AdWords și Facebook au câteva diferențe esențiale și este important să le înțelegeți pentru a profita la maximum de fiecare platformă. În primul rând: bugetele Facebook sunt controlate la nivelul setului de reclame, spre deosebire de nivelul campaniei – un fapt care permite un control mult mai mare asupra cât cheltuiți pentru anumite audiențe. Rețeta noastră prescrisă pentru succesul structurii contului arată cam așa:
- Alegeți o campanie în funcție de obiectivul dvs. de marketing specific. Dacă doriți să generați trafic către pagina dvs. de pornire, pe lângă generarea instalărilor de aplicații, creați două campanii diferite.
- Divizați seturi de anunțuri bazate pe direcționare și bugetare rafinate.
- Verificati acele seturi de reclame prin campaniile existente pentru a determina unde se află cel mai mic cost-pe-achiziție (CPA).
8. Nu te plânge de bugetul mic
Desfășurarea unei campanii de succes pe Facebook înseamnă mai puțin să aveți un buget uriaș si mai mult să maximizați pe cel pe care îl aveți la dispoziție. Cu bugete mici, optimizarea devine din ce în ce mai importantă. Și pentru a vă optimiza pe deplin campaniile noi și cele existente, va trebui să fiți destul de priceput cu Google Analytics.
Targetarea audientelor
9. Încearcă sa devii un maestru la remarketing
Știi acea ofertă de croazieră cu băutură care te urmărește pe internet? Ce zici de acea pereche de pantofi eleganti pe care i-ai adăugat în coș, dar ai uitat să-i cumperi? Acesta este remarketing.
Remarketingul este atât de eficient, deoarece vă permite să vizați utilizatorii pe baza unei acțiuni pe care au întreprins-o deja pe site-ul dvs. web sau pe conturile dvs. sociale. Astfel, aveți avantajul de a ști cum au interacționat deja cu marca dvs. și în ce parte a pâlniei se află.
10. Familiarizați-vă cu audientele personalizate
Pentru o înțelegere mai detaliată a remarketing-ului Facebook, ar trebui să deveniti familiar cu segmentele de public personalizate. Segmentele de public personalizate vă permit să vizați cinci segmente de utilizatori diferite:
- Fișierul clientului. Potriviți adresele de e-mail, numerele de telefon și ID-urile de utilizator Facebook cu conturile Facebook existente și vizați acele conturi.
- Trafic pe site. Vizați persoane care v-au vizitat site-ul web sau au vizitat anumite pagini ale site-ului dvs.
- Activitatea aplicației. Vizează persoanele care au lansat sau au interacționat cu aplicația sau jocul tău.
- Activitate offline. Vizați persoanele care au interacționat cu afacerea dvs. în magazin, prin telefon sau prin alte canale offline.
- Engegement. Creează o listă de persoane care interacționează cu conținutul tău pe Facebook sau Instagram.
Cu fiecare dintre aceste segmente aveți opțiunea (foarte recomandată) de a adăuga targetare pe interese, demografie și activitate pentru a vă rafina publicul.
11. Experimentați cu audiențe asemănătoare
Audientele asemănătoare există în spațiul dintre targerare (comportament, interese și demografice) și remarketing (folosind segmente de public personalizate).
Acestea se creează pe baza datelor pe care deja le dețineți (oamenii care au intrat pe site în ultimele 30 de zile). Apoi Facebook o să caute un public, nou, asemănător cu cel care a intrat pe site-ul dvs.

12. Implementați Facebook Pixel
Acesta este un sfat publicitar pe Facebook pe care nu vrei să-l ratezi. Ce este mai exact Facebook Pixel? Ei bine, pe vremuri (2015), agenții de publicitate trebuiau să instaleze mai multe coduri de pixeli pe site-ul lor pentru a urmări diferite valori de conversie. Fiecare nouă pagină de destinație pentru fiecare nouă promoție a necesitat un nou pixel – o practică sustenabilă în doze mici, dar destul de greoaie cu cât strategia publicitară era mai mare și mai complexă.
La fel ca audientele personalizate, audientele asemănătoare sunt cel mai bine utilizate împreună cu targetare pe comportamente.

13. Comportamentul, interesele și targetarea demografică pe Facebook
Dacă sunteți o companie mai nouă, cu trafic marginal pe site, probabil că aveți puține opțiuni de remarketing. Dacă acesta este cazul, cel mai bun pariu va fi ceea ce se numește direcționare manuală sau pe straturi. Direcționarea manuală este procesul de creare a segmentelor de public pe baza:
- Comportamente: ajungeți la utilizatori pe baza comportamentelor de cumpărare, intenției, utilizării dispozitivului și multe altele.
- Interese: ajungeți la utilizatori analizând interesele, activitățile, paginile care le-au plăcut și subiectele strâns legate.
- Date demografice: ajungeți la utilizatori în funcție de locație, vârstă, sex, limbă, starea relației și multe altele.
Modul de operare atunci când se creează segmente de public este de a începe larg, apoi de a trece treptat către subseturi mai calificate și mai rafinate. Deoarece porniți de la zero, CPA-ul dvs. va fi probabil puțin mai mare decât dacă ați face remarketing către un public personalizat, dar totuși, atunci când este făcută corect, targetarea poate fi o modalitate eficientă de a aduce vanzari.
Crearea de reclame Facebook eficiente
14. Familiarizați-vă cu cerințele privind dimensiunile și specificațiile

Ce este mai rău decât să trimiți un anunț doar pentru a realiza că o parte din imaginea principală a fost tăiată din cauza unor specificații incorecte? Mai multe lucruri probabil, dar tot nu ar trebui să le faci. Iată un rezumat rapid al specificațiilor publicitare de care ar trebui să fii conștient:
- Reclame imagine: Dimensiune: 1.200 X 628 pixeli. Raport: 1,91:1. Text: 90 de caractere. Titlu: 25 de caractere. Descriere link: 30 de caractere.
- Anunțuri video: Format: .mov sau .mp4. Raport: 16:9. Rezoluție: cel puțin 720p. Dimensiunea fișierului: 2,3 GB max. Dimensiunea miniatură: 1.200 x 675 pixeli. Text: 90 de caractere. Titlu: 25 de caractere. Descriere link: 30 de caractere.
- Reclame carusel: Dimensiunea imaginii: 1.080 x 1.080 pixeli. Raport imagine/video: 1:1. Text: 90 de caractere. Titlu: 40 de caractere. Descriere link: 20 de caractere.
- Reclame slideshow: Dimensiune: 1.289 x 720 pixeli. Raport: 16:9, 1:1 sau 2:3. Text: 90 de caractere. Titlu: 25 de caractere. Descriere link: 30 de caractere.
Respectarea acestor specificații vă va asigura că anunțurile dvs. sunt afișate corect
15. Creați reclame Facebook relevante

Scorul de relevanță este măsura Facebook a calității și a nivelului de implicare a anunțurilor dvs. Scorul dvs. de relevanță este important deoarece determină atât costul pe clic pe Facebook, cât și cât de des Facebook vă arată anunțul.
Scorul de relevanță există pe o scară de la 1 la 10 – 1 reprezentând un anunț slab, iar 10 reprezentând un anunț excelent. Cu cât scorul tău de relevanță este mai mic, cu atât mai puțin se referă la publicul tău și cu atât vei plăti mai mult pentru a-l menține în rotație.
Facebook înscrie anunțul dvs. după ce a fost difuzat de peste 500 de ori. Totuși, valoarea nu este măsurată în funcție de implicarea reală, ci este măsurată pe ceea ce Facebook prezice că va fi implicarea anunțului dvs. pe baza obiectivului campaniei și a fragmentarii publicului.
Câteva modalități de a vă crește scorul de relevanță: direcționare hiperspecifică, testare și, pur și simplu, realizarea de anunțuri grozave.
16. Nu toate reclame Facebook sunt create egale

În timp ce agentul de publicitate începător pe Facebook poate opta pentru plasări automate de anunțuri, alegerea de a edita locul în care plasați anunțurile poate avea un impact mare asupra succesului campaniei dvs. Puteți rula reclame în patru locuri diferite în Facebook:
- Fluxurile de știri Facebook pentru mobil și desktop
- Audience Network
- Messenger
Și în cadrul acestor destinații de plasare, aveți trei opțiuni diferite pentru tipurile de dispozitive pe care se vor difuza anunțurile dvs.:
- Numai pe mobil
- Doar desktop
- Toate Dispozitivele
În funcție de dispozitivele pe care le alegeți, este posibil ca anumite plasări de anunțuri Facebook să nu fie la dispoziție.
În plus, anumite destinații de plasare funcționează cel mai bine atunci când sunt utilizate împreună cu campanii specifice — campanii de trafic, campanii de engagement etc.
17. Ce mai face concurența?
Nu este întotdeauna la fel de simplu ca să trageți pentru un CPA cât mai mic posibil – uneori, este de ajutor să aveți ceva (sau pe cineva) la care să vă ridicați. Aveti mai jos niste date legat de costurile pe toate tarile pe Facebook:

Indiferent de industria dvs. – indiferent dacă este vorba de îmbrăcăminte, educație, asistență medicală sau imobiliare – puteți profita de datele pe le aveti mai sus pentru a vedea cum performanța reclamelor dvs. Facebook se ridică la nivelul concurenților.
Cam asta e totul
Sperăm că ți au plăcut aceste informații! Acum trebuie să pui în aplicare cele 17 de sfaturi de publicitate pe Facebook.
Nu uita de ședința ta gratuită de consultanță în Facebook Ads👉AICI.
Mai jos ai si ghidul incepatorului in Facebook ads👇